ظروف یکبار مصرف آلومینیوم پردیس ملل

ظروف یکبار مصرف آلومینیوم پردیس ملل

تهیه تولید و توزیع و صادرات انواع ظروف آلومینیوم یکبار مصرف
ظروف یکبار مصرف آلومینیوم پردیس ملل

ظروف یکبار مصرف آلومینیوم پردیس ملل

تهیه تولید و توزیع و صادرات انواع ظروف آلومینیوم یکبار مصرف

آلومینیوم پردیس+ظروف یکبارمصرف آلومینیومی+آیا ظروف آلومینیومی مناسبند؟



ظروف یکبارمصرف آلومینیومی+آیا ظروف آلومینیومی مناسبند؟


زندگی > تغذیه - گروه سلامت- زهرا رفیعی: پخت‌ و پز در ظروف آلومینیومی برای بخش عمده‌ای از خانواده‌های ایرانی امری روزانه و همیشگی است.

برای پختن در دوره‌های مختلف، ظروف متفاوتی به فراخور سلیقه‌های مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان و توصیه‌های کارشناسان تغذیه استفاده شده و می‌شود. یک روز کارشناسی می‌گوید که ظرف‌های مسی برای بدن بهتر است و روز دیگر کارشناسی دیگر ظرف‌های تفلون را سمی می‌داند. در این گفت‌وگو نظر دکتر مسعود کیمیاگرمتخصص تغذیه را در مورد چند ظرف مختلف که برای پخت‌ و پز در کشور مرسوم است پرسیده‌ایم.در حال حاضر ظروفی که عموما برای پخت‌وپز استفاده می‌شوند کدام است و هر کدام چه ویژگی دارند؟

یکی از ظروفی که در پخت‌وپز استفاده می‌شود فولاد ضد‌زنگ و یا استنلس استیل است که بسیار بادوام بوده و از ترکیب آهن و سایر فلزات ساخته می‌شود و معمولا کروم دارد و ممکن است نیکل و تیتانیوم نیز داشته باشد. این فلز در مقابل حرارت بالا، خراش و خوردگی مقاوم است. اما از آنجایی که این فلز حرارت را به خوبی منتقل نمی‌کند در کف ظروف‌استیل مس یا آلومینیوم استفاده می‌شود. برای مصرف این ظروف توصیه می‌شود که غذاهای اسیدی و پرنمک به‌مدت طولانی در آنها نگهداری نشود این دسته از ظروف مشکلی برای بدن ایجاد نمی‌کنند.

بله، ولی باید گفت که هر ظرفی برای مصرف خاصی باید استفاده شود. نمی‌توان گفت که یک ظرف برای همه مصارف مناسب است. ولی این دو فلز که به آنها اشاره شد جزو بی‌ضرر‌ترین ظروف هستند.

آیا ظروف آلومینیومی مناسبند؟

ظروف آلومینیومی در کشور‌های پیشرفته بسیار مرسوم است به‌طوری که 50 درصد ظرف‌های پخت‌وپز از این فلز ساخته می‌شود. این ظروف معمولا مانند ظروف تفلون پوشش نچسب دارند و ‌طوری ساخته شده‌اند که در برابر خش و خراش مقاوم هستند. در گذشته تصور بر این بود که این جنس باعث ایجاد آلزایمر در سال‌های بعد می‌شود که با تحقیقات بیشتر مشخص شد که چنین ارتباطی وجود ندارد.

                           همراهتان هستیم                      

صفحه نخست صفحه قیمت   گیاهی پردیس English pages  سایت فروشگاه 

تلفن تماس 

 0910-390-25-42

021-65-73-30-

آدرس صفخه اینیستاگرام  کیمیا پردیس ملل  

kimia_pardis.melal

نظرات 1 + ارسال نظر
علی رضا سه‌شنبه 17 اسفند 1395 ساعت 09:11 http://socialbook.ir

باز هم به نظر من مناسب هستند

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.